úterý 10. května 2011

Vám se ty tři jedničky nelíbí?

Pojďme se projít minovým polem prohlášení našeho pana primátora. Nejprve dotaz:

AZ Tower

"Dobrý den,

v souvislosti se zahájením stavby AZ Tower bych se Vás rád zeptal
 

1) proč jste si přál zvýšení stavby,
2) proč právě na 111 metrů a ne na jinou hodnotu a
3) jak se Vám podařilo přesvědčit soukromého investora, aby Vám vyhověl, zvlášť, když to pro něj znamenalo půlroční zdržení a finanční náklady.

Děkuji.
"

 a nyní odpověď z 6.5:

"Vážený pane,
zaprvé jsem rád, že jižní centrum města ožívá další unikátní stavbou, nejvyšším mrakodrapem v ČR. Pro investora, ale ani pro město, nebylo jednoduché celou stavbu připravit a žádalo si to několik změn a řadu dalších dopracování. Těch pracovních setkáních byla celá řada a já jen mohu říci, že fandím výškovým budovám a držím palce všem členům týmu, aby stavbu řádně dokončili. V rámci těchto jednáních jsme se bavili o celé řadě věcí, mj. jak píšete, o zvýšení stavby, o pěkném čísle s třemi jedničkami. Privátní investor na to slyšel. Vám se ty tři jedničky nelíbí? Přeji krásný den.
"

Nebudeme se našemu vysokoškolákovi smát za "Těch pracovních setkáních byla celá řada", nebo "V rámci těchto jednáních jsme se bavili o celé řadě věcí", přejme mu ono primátorské CH navíc a pojďme se raději zabývat podstatou jeho slov.

Oficiální odpověď

Zaprvé a tím to končí

"Zaprvé jsem rád, že jižní centrum města ožívá další unikátní stavbou, nejvyšším mrakodrapem v ČR" - no dobře, to jsem pochopil už dávno.

"Pro investora, ale ani pro město, nebylo jednoduché celou stavbu připravit a žádalo si to několik změn a řadu dalších dopracování." - Já vím, na to se přesně ptám.

"Těch pracovních setkáních byla celá řada a já jen mohu říci, že fandím výškovým budovám a držím palce všem členům týmu, aby stavbu řádně dokončili." - To asi my všichni. Nikdo by si nepřál, aby na něj jednoho dne spadla 111 metrů vysoká stavba. Ale pořád jsem se nedozvěděl odpověď ani na jednu otázku.

"V rámci těchto jednáních jsme se bavili o celé řadě věcí, mj. jak píšete, o zvýšení stavby, o pěkném čísle s třemi jedničkami." - Přihořívá! Mimochodem, 111 metrů to bylo. O třech jedničkách jsem nic nepsal.

"Privátní investor na to slyšel." - Proč? Na to jsem se ptal.

"Vám se ty tři jedničky nelíbí?" - Ok, vzdávám to.


Že projekt potřebuje řadu dopracování pro mne není věru žádná novinka. Nezažil jsem projekt, který by řadu dopracování nepotřeboval. Zvlášť pak, pokud vyjadřuje primátor touhu včlenit do projektu tři jedničky. Pokud byl někdo do teď na pochybách, že primátor prosazuje při soukromé stavbě tři jedničky, teď už být nemůže.

Bylo by samozřejmě pěkné, kdyby Jižní centrum ožilo a nejvýraznější stavbou nebyl nadále poutač na BAUHAUS. Že se ovšem na Heršpické nenajde 111 metrů souvislého chodníku bych ovšem viděl jako prioritnější problém pro našeho primátora, než je výška soukromé budovy.

Vám se ty tři jedničky nelíbí? Konec.

Vám se ty tři jedničky nelíbí?

Mně jsou ty tři jedničky s prominutím u prdele. Já na výšce 111 metrů skutečně nelpím, celá stavba je mně ukradená, ať si má třeba 108,42 nebo 523 metrů. Jenom mne zajímá, proč právě primátorovi na těch třech jedničkách tolik záleží.

Už minule jsem napsal, že některým lidem připadají tři jedničky velmi důležité. Na začátek stačí použít nějaký jednoduchý numerologický trik - například sečtete rok svého narození a Váš věk, čímž Vám vyjde 111 (a když sečtete jedna a jedna, výsledek je dva - zázrak!) - a lidé, jejichž znalosti matematiky končí posledním ročníkem mateřské školy jsou pak náchylní věřit kdečemu.

Kupříkladu tomu, že 111 je energetická brána, otevírající novou životní etapu, energetická brána, kterou proudí pozitivní energie, jež má schopnost materializovat Vaše myšlenky. Možná Vám může připadat přitažené za vlasy, spojovat našeho pana primátora s obskurními názory na energetiku, to by ovšem nesměl v kapse nosit jiné bizarní energetické zařízení - obsidián. Nemám ale sílu zde vypisovat všechny vlastnosti, které obsidiánu přisuzují alternativní energetici, neboť zrovna zápasím s nekonečným zoufalstvím nad tím, čemu jsou lidé schopni věřit.

Ale budiž. Pan primátor se obsidiánem nikterak netají a o jeho magických vlastnostech mluvil i v televizi. Při stavbě AZ Tower pak prosazoval výšku 111 metrů, což je hodnota, které se opět přisuzují jisté magické vlastnosti. Na přímý dotaz, proč tomu tak bylo, jsme se dozvěděli pouze to, že tři jedničky jsou pěkné číslo. Samo o sobě to samozřejmě neznamená, že se pan primátor při svém rozhodování řídí magickými vlastnosti kamení a číslic - i když to tak navenek může působit - jisté pochybnosti to přece jen vzbuzuje. Nezbývá ale asi než čekat a dál sledovat okultní tendence Romana Onderky.

Takže to byly tři jedničky. A nebo je to jinak?

Brno se ubránilo švédské armádě. Proboha, proč?

P.S.:

Podle nejnovějších zpráv se náš pan primátor rozhodl opět nesmazatelně zapsat do análů Brna a to na poli kulturním. Známý brněnský bard Zdenek Plachý (Zlatý Drak, Petr Velek) sepíše na jeho objednávku kumštovní štyk o tej velkej vojně a kterak se brněnská čeládka Švédovi ubránila. To bude teprv prča.

2 komentáře:

  1. O třech jedničkách ještě jistě uslyšíme. Aktuálně například OBL: dvojčata 11. září '01, smrt 1. května '11. Zajímalo by mě, co na to pan Hájek (mimochodem ten taky není z obliga, všimněte si telefonních čísel na hrad).
    P.S.: vypadá to spíš jako šest dvojek .)

    OdpovědětVymazat
  2. kdy má Roman narozeniny? 11.11.

    OdpovědětVymazat